lördag 5 mars 2016

Tvättmaskinen, JAG ÄLSKAR DIG!

Alltså BÄSTA lördagkvällen ever just nu! Julius hostar så han kräks (på golvet, i hörnet, på toaletten, i bunken - det är spontaniteten som styr var det hamnar om vi säger så) och Frank kissar små förvirrade pölar överallt. Precis som en liten revirpinkande hund!

Charles är tyst och bortglömd i allt kaos och jag TROR att han fick i sig middag förut, men jag vet inte för jag var fullt upptagen med att torka kiss byta kläder torka spyor skölja bunkar torka hakor (med spya på) och snälla snälla är det måndag snart?

Hursomhelst, första dagen av potträning är alltid så rolig!



1 kommentar:

Karin sa...

I know the feeling! Tvättmaskinen är Guds allra bästa kapitel i skapelseberättelsen.

Men min hårt arbetande svärdotter fällde en bevingad replik när hon och jag satt i varsitt hörn i kökssoffan, med varsitt vinterkräksjukt barn i famnen. De kaskadkräktes i kors, men den ömma modern, som inte var bortskämd med vardagar med barnen hemmavid, suckade belåtet och sa: "Men visst är det lite mysigt ändå, på något vis..."