torsdag 5 december 2013

Göran och debatten

Tydligen blev det lite debatt igår över vad Göran och hans kompisar kommit fram till och Motvalls ifrågasätte i ett inlägg varför någon egentligen blir upprörd över socialstyrelsens uppdaterade råd kring samsovning. Jag vill bara passa på lite snabbt här nu att förtydliga att mitt inlägg igår inte på något sätt var menat som kritik mot dessa råd.

Jag är inte upprörd över att socialstyrelsen går ut och säger att det inte är bra för små bebisar att samsova och jag vill givetvis att det ska fortsätta forskas kring detta ack så viktiga område, och jag vill givetvis få ta del av resultaten från den forskningen. Annars vore man ju dum i huvudet och det vill man ju inte vara.

Jag tyckte bara att det var roligt att Göran fick det att låta så enkelt att bara lägga tillbaka ungen igen efter att hen ätit. Jag skulle ÄLSKA att göra så med Frank, men eftersom att han prompt ska sova med mitt bröst i munnen och jag tyvärr inte kan ta av mig bröstet får vi antingen klämma ihop oss i spjälsängen, eller sova i stora sängen och eftersom båda alternativen innebär samsovning väljer jag ju självklart stora sängen. Fatta trångt annars!

Hursomhelst, igår berättade jag för Frank vad Göran hade sagt om att man bara kan lägga tillbaka ungen igen efter att hen ätit och han bara tittade på mig som om jag hade föreslagit att vi skulle rida på vår lila enhörning nästa gång vi skulle handla, och sen skrek han som en stucken gris i sin spjälsäng när jag försökte lägga honom där i natt.

Så vi fortsätter som vanligt. Same procedure as every night.


4 kommentarer:

Tantaugusta sa...

Klok kille den där Frank!

Maria sa...

Tja, bestämd kille om inte annat ;-)

Johanna sa...

Äh, ta av dig bröstet nu och släng det åt honom i spjälisen. Bara gört.

Maria sa...

haha! men det gåååår ju inte! Det sitter fast.