lördag 7 juli 2012

Jag hjärtar sommaren

Jag älskar verkligen sommaren. Jag älskar att det är grönt, lummigt och frodigt ute så långt ögat kan se och jag älskar att det doftar saker ute: blommor, jord, regn och hud som varit ute i solen.

Jag älskar att man kan promenera till jobbet klockan kvart över sex en morgon och att det är ljust ute då och jag älskar att man kan vakna klockan sju en ledig dag och gå ut och sätta sig alldeles ensam på verandan och lyssna på fåglarna som sjunger och termometern visar på nästan 18 grader trots att det är tidigt och mulet och det duggregnar.

Och ju mer jag älskar allt det här, desto... mindre glad blir jag på något sätt. För jag kan inte låta bli att tänka på hur flyktig den här ljuvliga tiden är och att det snart är mörkt och kallt igen.

Och så kan vi ju inte ha det, tala om slöseri av njutbar tid! Jag får helt enkelt börja gå i terapi tror jag. Eller flytta utomlands nio månader om året.

För nu är faktiskt livet som allra allra bäst och då vill jag banne mig njuta fullt ut!

4 kommentarer:

Anki sa...

Förstår dig SÅ väl gumman av liknande orsaker, och det är en alldeles naturlig reaktion och känsla - dock väldigt oönskad! <3

Önskar jag kunde krama dig alldeles på riktigt och sitta tyst ute bredvid dig med min lila kaffemugg i den tidigt vaknande sommarmorgonen...

Många tankar till dig.

Anki sa...

Och där svarade jag på FEL blogg! :-D

Men du kan få många kramar ändå! :-)

Singelmamman sa...

Men jag tycker att Ankis första kommentar passar riktigt bra här. Dessutom är Anki en alldeles förtjusande vänlig och trevlig vän. Så sämre sällskap kan man ha.

Anonym sa...

Jag hittade din blogg för ett par veckor sedan. Anledningen till att jag inte har lämnat någon komentar förren nu är att jag har läst den från början. Blogginlägg för blogginlägg. Nu läser jag ivanligafall snabbt. Supersnabbt faktiskt. Men det visade sig vara aningens svårt att svara när man skrattat sig medvetslös ett par gånger i rad. Det är Juni fortfarande va? Du skriver precis så som ALLA småbarns föräldrar igentligen tycker att det är. Så mer mer mer. Jag ber. Jag har blivit svårt beroende och om det inte kommer en mängd blogginlägg snart får jag skriva in mig på ABM. ( anonyma blogg missbrukare.