måndag 5 december 2011

Får vi jullov snart eller?

Vi har tagit oss en liten långhelg här på landet skulle man kunna säga, i och med att vi har semester idag.

Och jag vill aldrig åka hem, vill för alltid vara kvar här i huset. Solen strålar utanför, det är kallgrader och frost i gräset så att det nästan ser ut som snö. Här inne eldar vi i både vedspisen och kassetten i öppna spisen och jag har varma fötter tack vare mina raggsockar.

Det är ingen stress och inga måsten och jobbet känns mer avlägset än någonsin.

Måste det verkligen bli tisdag i morgon?



4 kommentarer:

Anonym sa...

tisdag är det inte alls imorgon. jag har jobbat på att det är fredag idag.
Då måste det väl vara lördag imorron eller?

egoistiska egon sa...

Avis.

Ellen sa...

Nej då, vi har precis tittat på Downton Abbey på play och att jag varvar ner inför att sova med den titelmelodin spelandes i huvudet innebär att det är söndag imorgon. Så är det.

Ruth sa...

Åh, visst är det tisdag i dag! Capoeira-träning ikväll, wohooo! Men håller med om att det är bra trist att åka hem från landet. Det borde inte vara tillåtet att lämna stugan förrän man själv vill.