söndag 2 oktober 2011

Hur man gör sig en egen långhelg

I torsdags drack jag så där mycket vin som man egentligen bara gör på en fredag. Och på fredagen sen, då drack jag ännu mer vin. (Så där mycket som man aldrig gör. Eller borde göra.)

Så därför kändes det liksom som att helgen startade lite tidigare än vanligt och lördagen igår  kändes följaktligen som en söndag. Och idag, när det är riktig söndag, ja då är det som att det är en bonusdag. Som att helgen är längre än vanligt.

Så sensmoralen i allt det här måste ju vara att man ska dricka mycket och i början av helgen, för då förlängs den. Jag kan inte tolka det på något annat sätt i alla fall. Och långa helger gillar vi ju, eller hur?

Varsågoda för tipset.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Så himla smart! Jag ska genast ta efter detta.

Maria sa...

Lycka till!

Virre sa...

hahahahaha Underbart!! Jag är långledig till helgen. Ska göra precis som du säger. Ska testa och se, fast jag har ju oxå en två-åring som inte alls bryr sig om att man druckit en massa vin kvällen innan... Fast det kan det ju klart vara värt om man får mer helgkänsla!

Ha det gott!

/Veronica

Ps. Ska fortsätta att flukta igenom din blogg, trillade in här via en annan blogg och det jag läst hittills gillar jag skarpt! Keep up!! Ds.

Maria sa...

Veronica: Tack!