söndag 24 juli 2011

Men om jag sitter här tillräckligt länge kanske det löser sig av sig självt? Vi har ju ändå tänkt köpa nya soffor hit.

Jag hatar att behöva välja. Bara att köpa shampoo kan ta 20 minuter för mig, för jag kan aldrig bestämma mig. Vilket luktar godast? Vilket har finast flaska? Vilket kommer göra mitt hår finast? Vilket kommer göra mig smal och tjäna miljontals kronor per år?

Så nu sitter jag här i min ensamhet och håller på att kissa på mig. Jag kan nämligen inte bestämma mig för vilket jag ska vara mest rädd för när jag går ut på dass:

1. Att åskan ska slå ner i mig (det är väldigt mörka moln på himlen här just nu).

2. Att jag ska attackerad och uppäten av vargar eller björnar.

3. Att inbrottstjuvar och/eller spöken ska hoppa på mig.

Hur ska jag kunna välja? Det känns helt jävla omöjligt.

Helt jävla omöjligt.



3 kommentarer:

Emma sa...

Jag är oxå sjukt mörkrädd och inbillar mig massor i mörktet, expert på att jaga upp mig själv! Men nått som jag övertalar mig själv med är att det faktiskt är det samma som på dan fast mörkt, ja jag vet att det inte är nått jättebra tips, men 1 gång av 10 funkar det iaf! Tycker du e modig som vågar va själv på ditt torp, har själv ett torp, tror aldrig att jag kommer att våga vara själv där...kanske när jag blir stor och mognat lite : )

Martina sa...

Man kan ju alltid sätta sig på en hink också. Alternativt köpa sig en gammal hederligt potta.

Malin J sa...

Säger som Martina. Skaffa en gammal hederlig potta. Tror du att folk förr i tiden sprang till utedasset i mörkret? Nejdå, de hade en potta under sängen ;-D.