onsdag 15 juni 2011

Gammal

Ibland måste man göra saker för kärlekens skull. Som att kanske flytta till en annan stad, raka av en stickig mustach eller gå med på konsert på Gröna Lund trots att man är alldeles för gammal för att stå upp i nästan 90 minuter och ryggen nu värker som på en 80-årig tant som just veckohandlat på Coop. Utan sin rullator.

TANTEN alltså. Herregud. Inte jag så klart, jag har ju ingen rullator. Men satan vad ont jag hade i ryggen. Jag är verkligen alldeles för gammal för att hålla på med såna där ungdomliga saker som att springa på konserter utan sittplatser.

Efteråt var jag tvungen att köpa en glass för att trösta mig själv. Men jag bad tjejen bakom disken att inte göra glasskulorna så jättestora. Jag menar, man har väl karaktär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte så stora, men fler....? Annacarin