fredag 29 april 2011

För jag är faktiskt den som har koll

När jag kom till jobbet i morse stod alla kollegor på rad och pekade anklagande mot mig och hojtade ilsket att förrådsnyckeln var borta och att jag minsann skulle hosta upp den fort som fan. Typ alltså. (Det är möjligt att deras version kanske är lite annorlunda, men det hör inte hit. Det här är ju inte deras blogg).

Och de visste inte ens om det var jag som hade tappat bort den eller inte, de bara antog det! Så himla orättvist. Jag kände mig mycket oförtjänt anklagad.

Att det sen var jag som hade tappat bort den hade faktiskt ingenting med saken att göra. Det kunde ju inte de veta liksom.

Och att det alltid är jag som tappar bort den där satans jävla nyckeln har inte heller med saken att göra.

3 kommentarer:

Camabo sa...

Så där är det på mitt jobb också. Värsta häxjakten! Bara för att jag glömde låsa altandörren fem gånger varav en av gångerna var en fredag så att det stod olåst en hel helg så tycker de att det är fritt fram att anklaga mig hur som helst.

Folk har inget hyfs nu för tiden.

Unknown sa...

haha Taskiga dom är. Garv
Ha en underbar Valborg !
Tazz&Kram

Anonym sa...

Jag har precis börjat läsa din blogg, och jag måste bara säga att den är så bra! Du är fantastiskt rolig i inlägg efter inlägg.
Du är min nya idol!
/C