onsdag 9 februari 2011

My precious

Jag fick ett tangentbord till vår iPad när jag fyllde år och jag är helt förälskad. Det är den bästa prylen nånsin, plötsligt har vi fått en extra bärbar dator här hemma, fast snyggare och tunnare. Och med touch-skärm.

Jag vill ha med mig den överallt, och skulle helst vilja sova med den om det inte vore för Björn. Han skulle bara rulla på den i sömnen och ha sönder den. Och det vore ju rätt hemskt, för då skulle jag behöva göra slut med honom.








Det bästa med den är att den aldrig säger dumma saker som "tror du att du är min mamma eller" när jag bryr mig om den och vill att den ska bli frisk. Och den tittar aldrig på fotboll heller, eller gnäller över att jag belamrar handfatet i badrummet med linsgrejer och smink.

När jag tänker efter kan ju faktiskt Björn sova på soffan.

7 kommentarer:

Ketchupmamman sa...

hoho

Emmet sa...

Åh vilken tur, du fanns kvar. Jag såg en länk någonstans till en känd bloggerska, och nyfiken som jag är ville jag se vad "all the fuss was about" så att säga. Och det var hemskt! Hemsk hemskt hemskt. Och det länkades vidare till andra hemska bloggar och jag kunde liksom inte sluta klicka! Men tillslut samlade jag mig och klickade mig hit igen. Och här var allt som vanligt, underbart och ironiskt och inte hemskt någonstans. Så skönt. Jag fick för en bråkdels sekund för mig att det är sådär bloggvärlden ser ut, men det gör den ju inte. Tack gode gud för det. Och tack du! God natt :)

Maria sa...

Ketchupmamman: Skönt att se att jag inte var ensam.

Emmet: Haha! Tack själv :-) Men vem var den hemska bloggerskan? Berätta, berätta!

Emmet sa...

Ja gissa... börjar på K :S Så hemskt, där ska jag aldrig öka besöksstatistiken igen... Kram!

Maria sa...

Ah, den superblonderade typ nittonåringen?

Anonym sa...

Ett tangentbord till en Ipad....

Är inte det en liten lap-top? Typ minidator?

Nääää.....
Så dum kan väl ingen vara...

Emmet sa...

Typ nittonåringen var ordet sa Bull.. Jag är tveksam till om varelsen ens är mänsklig.