måndag 24 januari 2011

Jag hade gärna varit med, men...

På studiedagen idag pratades det mycket om qigong (och ja, jag googlade för att ta reda på stavningen), och om nån expert de eventuellt skulle ta till Sverige för att lära oss det.

Men qigong alltså, töntigare sysselsättning får man väl leta efter. Vi fick se nån filmsnutt där det stod en man på stranden och gjorde rörelser i slow motion, som om han försökta vifta bort flugor med armar som satt fast i tuggummi. Jag kan verkligen inte begripa vad syftet är med det. Hur många flugor kan man vifta bort i det tempot liksom?

De enda långsamma rörelserna jag vill göra på stranden är att eventuellt röra sakta i en drink, eller möjligtvis fläkta mig lite lojt med en tidning.

Hursom, det blir säkert jätteinspirerande om han ska komma hit och qigonga oss. Man ska vara öppen för nya grejer, det tycker jag absolut.

Synd bara att jag kommer vara tvungen att vabba just den dagen.

2 kommentarer:

Shamrock sa...

Ta det som ett bra stretchpass (det brukar jag göra)

Anonym sa...

Jag gillar shiiigång!