fredag 21 januari 2011

Ge mig inga dåliga ursäkter

Ok, alla föräldrar med barn på mitt jobb: idag är det fredag. Är ni med på det? Plus att jag är supertrött efter min aslånga arbetsvecka den här veckan (två hela dagar, försök slå det om ni kan), så skulle ni kunna vara så rara och hämta era barn redan vi tretiden i eftermiddag? Det där mötet ni har inbokat halv fyra, skit i det. Chefen förstår säkert. Och ärligt talat, vadå "ensam sjuksköterska på avdelningen", man kan inte curla patienterna hela tiden. De dör nog inte av att vara ensamma en timme eller två. Och gör de det ändå - dör alltså, ja då var det väl meningen. Ingen lever för evigt.

Så då säger vi så då? Alla hämtar senast tre? Fint.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gick det bra ?
:-))

Maria sa...

Nej, inte det minsta! Var inte därifrån förrän 17 - läser inte alla min blogg eller?