måndag 15 november 2010

Nej, men regn är ju mysigt

Om jag var snygg i lördags var jag desto fulare idag. Fuck me, vet ni hur ful man blir i både själen och håret av att stå ute i ösregn i flera timmar i sträck? Inte ens barnen ville vara ute. Det bara regnade, regnade, regnade och regnade ännu mer. Hela jävla dagen.

Jag börjar allvarligt överväga om det här yrket rätt för mig. Jag tror att kanske arkivarie skulle passa bättre. Eller kanske chokladprovare. I ett arkiv. Eller bara nånstans där det inte regnar och man inte ser ut som en tvättbjörn med mascara i hela ansiktet och vantarna täckta med halvt förmultnade löv och lera efter en halvtimmes arbete.

För ärligt talat, frisk luft är faktiskt jävligt överskattat. Det vet alla om de bara tänker efter lite. Nu ska jag leta nya jobb på arbetsförmedlingen. Bibliotekarie kanske?

6 kommentarer:

Fru Gårman sa...

För att spä på lite... Finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder! Pilutta dej!

Moni sa...

Oj, jag som trodde att du redan hade en anställning som professionell chokladprovare :)
För det har jag. Idag provar jag Marabou Helnöt, 200g. Bedömning hittills; den smakar likadant som i förra veckan, dvs kvalitén har ej försämrats.

Jonna sa...

Det bästa med att ha sitt barn på en förskola med utomhuspedagogik är att man slipper vara ute själv sen. Moahahaha.

Greta sa...

Jag skulle vilja ha jobb som sängprovare (i en butik alltså inte hemma hos någon annan)
Det kanske skulle vara någonting för dig? :)

Fia sa...

Frisk luft ÄR rätt viktigt.
Men man får en utmärkt dos genom att rulla sig fram med kontorsstolen till fönstret och öppna det lite på glänt.

Maria sa...

Här går man: Förlåt, nu hörde jag inte riktigt. Sa du något?

Moni: Härligt med ett sånt engagemang! Det är viktigt att se till att kvaliteten inte försämras. Du gör ett beundransvärt jobb!

Jonna: Fy fan.

Greta: Åh my god! Drömjobbet!

Fia: Hahahaha! Det räcker nog så lagom så. Men jag vill se dig tycka samma sak i maj när det är behagliga 20 grader och sol.