tisdag 20 juli 2010

Folk är idioter

Men hallå, jag tror jag dööööör! Nu förstår jag varför man ska bo i hyresrätt som vi gör. Det går ju inte att buda på saker på det här viset. Folk är ju helt galna!

Nu är det stiljte i förhandlingarna till slutet av veckan och lika bra är väl det för jag är alldeles matt efter idag. Det har slängts in det ena budet större än det andra och vissa har dessutom bara varit låtsats-bud. Om mäklaren och alla andra budgivare gick med på att endast ha en röd sko på sig de nästkommande sju söndagarna kunde en budgivare tänka sig att trissa upp budandet med tio procent på ett bräde, men när vi synade den bluffen lade de sig plötsligt och drog tillbaka sitt bud. Så nu får vi ha hur många skor vi vill på oss de närmsta söndagarna, och i vilka färger vi vill, och dessutom sjönk budgivningen plötsligt med ett antal tio tusen. Puh.

Kan man inte bara stänga in alla budgivare i ett rum med sprit, knivar och lite dansbandsmusik? Den som fortfarande står upp när mäklaren öppnar dörren lite senare är vinnare.

Det kallar jag rak och öppen budgivning.


5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har en knapp oanvänd diskpropp som du kan få. Håller med dig, budgivningssvängen är galen. Blinkar man så höjs priset med 10 000 kr. Per öga.

miss universum sa...

Hata budgivningar! Hata hata. Varför kan ingen okänd snorrik släkting bara skäna er en skärgårdsö? Jag bara undrar? O när jag ändå håller på: varför skänker ingen mig en skärgårdsö?

Finnpajsaren sa...

Jag blev precis så oavundsjuk på dig så du anar inte vad skönt det är. Lycka till!

Tjillevipp morsan sa...

Alternativt: du var först- du får den..Budgivning är verkligen..perverst nästan..och vad är det med folk-skiter de pengar? Hur som helst- jag håller mina tummar för att ni ska få er stuga och tejpar barnens imorgon så att de håller sina= 8 tummar. Borde ha effekt.

Maria sa...

Singelmamman: Jag kniper ihop båda ögonen så hårt jag bara kan. Vad är det för färg på diskproppen? Har den kommunalt avlopp? Friköpt tomt?

Miss universum: Jag ska nog ringa mina föräldrar och skälla ut dem för att de fött in mig i en släkt helt utan snorrika gamlingar.

Finnpajsaren: Du vill inte byta bara för en dag då? Snääääälla?

Tjillevipp morsan: Det låter bra det. Åtta tummar MÅSTE bara ha effekt.