söndag 7 mars 2010

Om igår

Jag fick min trettioårspresent av Björn igår, finfina platser på en balettföreställning. Det var helt fantastiskt och det var nog bara för tränade ögon det syntes att vi inte riktigt var vana vid den sortens finkultur. Jag undrade till exempel ett tag in i första akten vad det var för en idiot på första eller andra raden som viftade så förskräckligt med armarna hela tiden. Det här konceptet med dirigent var uppenbarligen ingenting jag var så bekant med (eller konduktör som Björn sa igår. Det är inte så lätt alla gånger med svåra och långa ord, men du ska inte skämmas över det älskling. Nej då).

Men vi hade i alla fall inte fula mössor på oss inomhus, clownmönstrade jeans eller grovhånglade i bänkraden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det KAN ju vara så att han är lite amerikaniserad. Conductor. Annacarin

Maria sa...

Schhh... Jag vet, jag tänkte också på det. Men vi säger inget till Björn, det blir inte lika roligt att reta honom då.

Sockiss sa...

ballet är otroligt nog ganska kul att bevittna. speciellt om det är fina kostymer...